سر جلسه کنکور "سیب قرمز" بخورید!

سر جلسه کنکور "سیب قرمز" بخورید!

http://www.uplooder.net/img/image/90/0a7ccf478b7d19631b188bda76346e9e/654.jpg

نکاتی در مورد تغذیه کنکوری ها

 

شکلات، آبنبات و شیرینی‌های مصنوعی برای جلسه کنکور مفید نیست، زیرا به همان سرعتی که قند خون را بالا می‌برد، آن را پایین می‌آورد و تنها برای حدود یک ساعت گلوکز را تامین می‌کند.

  انجیر و توت خشک، خرما و کشمش را قندهای طبیعی مناسبی برای جلسه کنکور هستند که هم حمل آن راحت است و هم بالا و پایین رفتن ناگهانی قند خون را همراه ندارد.

 

  نباید مصرف آب سر جلسه کنکور فراموش شود، آب برای گردش خون و عملکرد سلول‌های مغز لازم است، اما توصیه می‌شود از آبمیوه‌های طبیعی، شربت خانگی مانند شربت بیدمشک و آلبالو استفاده شود، نه آبمیوه‌های صنعتی.

 

  به کنکوری‌ها توصیه می شود: سیب قرمز را نیز به صورت قاچ شده با خود همراه ببرند، چون هم برای تقویت حافظه مفید است و هم قند طبیعی دارد.

 

  برای صبحانه روز کنکور نیز باید ترکیبی از لبنیات و پروتئین مانند گردو و پنیر، یک لیوان شیر و تخم مرغ استفاده شود.

 

  همچنین باید از صرف چای غلیظ در وعده صبحانه قبل از کنکور خودداری شود.

 

  بهتر است در وعده صبحانه در مصرف مواد قندی زیاده‌روی نشود و تا حد امکان نیز نان سبوس‌دار مصرف شود.

مریم شیر مستی

کاری از : همشاگردی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...